مقدمه

“چرا به لپ تاپ دی جی احتیاج دارم؟”

سوال خوبی است، زیرا در حالیکه ‘laptop DJing’ (یعنی استفاده از لپ تاپ به عنوان ابزار دی جی) امروزه بسیار رایج است، به هیچ وجه تنها راه اجرای دی جی نمی باشد. شاید فقط نیاز به استفاده از سی دی داشته باشید که یک راه دیگر برای دی جی بودن است یا شاید با آیپد اینکار را بتوان انجام داد. یا می توانید یک سیستم دی جی بدون نیاز به کامپیوتر را با استفاده از یو اس بی یا درایو برای ذخیره موسیقی مورد نظر یا چیزی شبیه به آن را داشته باشید.

باز هم به لپ تاپ نیاز دارید.

یا به عبارت صحیح تر بازهم به کامپیوتر نیاز دارید. و بگذارید واقعیت را بگوییم، امروزه برای بیشتر افراد کامپیوتر همان لپ تاپ است (اگرچه ممکن است هرگز برای اجرای دی جی از لپ تاپ خود استفاده نکنید بلکه کامپیوتر رو میزی خود را بکار ببرید، اما بهر حال بجای هر دو از واژه لپ تاپ استفاده می کنم).

چرا به لپ تاپ نیاز داریم؟

بنابراین دوباره به این سوال برگردیم که چرا به لپ تاپ نیاز داریم؟ جواب کوتاه این است که از لپ تاپ برای آماده کردن موسیقی استفاده می کنیم. چون غیر از مواردی که از دستگاه های قدیمی برای پخش موسیقی استفاده می شود، هر نوع موسیقی دیجیتال برای پخش نیاز به لپ تاپ دارد. حتی اگر فقط و فقط بخواهید از سی دی استفاده کنید، برای کپی موسیقی مورد نظر نیاز به ابزار دیجیتال دارد، که همان کامپیوتر است ( که قابلیت رایت سی دی هم داشته باشد).

و حداقل اینکه، از لپ تاپ خود برای وارد شدن و استفاده از فروشگاه های آنلاین موسیقی و خرید آنلاین استفاده می کنید که همچنین برای دانلود، مرتب کردن و آماده سازی دی جی، حتی در صورت انتقال موسیقی به سی دی یا یو اس بی (USB)  و وارد کردن آن به ابزار اندروید یا آی او اس ، به لپ تاپ نیاز خواهید داشت. و اگر تنها برای این موارد نیاز به لپ تاپ داشته باشید، خبر خوب اینست که قدیمی ترین لپ تاپ ها نیز می توانند این نیازها را برطرف کنند و این یک ماموریت غیر ممکن نیست.

اما اگر مانند بسیاری از دی جی ها از نرم افزار دی جی استفاده می کنید، لپ تاپ شما هنوز هم کاربرد دارد و نرم افزار را می توان روی آن اجرا کرد. در این مورد، بستگی به نوع ابزار دی جی ای که استفاده می کنید، لپ تاپ شما به عنوان میز کار شما و گاها ترکیب کننده موسیقی شما کار می کند. مطمئنا سخت افزار دی جی ای را استفاده خواهید کرد که بیشتر از کیبورد کامپیوتر برای شما عمل می کنند اما اشتباه نکنید، این لپ تاپ است که تمام کار را انجام می دهد. بنابراین باید توجه بیشتری به این بخش حیاتی از مجموعه خود داشته باشید.

آیا باید یک لپ تاپ تازه بخرم یا از لپ تاپی که دارم استفاده کنم؟

لپ تاپ قدیمی

خبر خوب اینکه، اگر شما یک لپ تاپ دارید و در پنج سال اخیر آن را خریده اید، مطمئنا می توانید از آن استفاده کنید. تمام لپ تاپ های مدرن می توانند نرم افزار لازم برای هر دی جی را اجرا کند. بنابراین احتمال دارد که لپ تاپ شما هم بتواند خدمات مناسب برای آموزش دی جی را به شما بدهد. اگر تردید دارید، هر تولید کننده نرم افزار دی جی صفحه ای در وب سایت خود دارد که حداقل ویژگیهای لازم برای کار با نرم افزار را فهرست می کند، بنابراین قبل از خرید این فهرست را بررسی کنید. زمان خرید لپ تاپ برای دی جی، ملاحظاتی وجود دارد که برخی از آنها ممکن است دور از انتظار شما باشند. در ادامه این موارد فهرست شده است:

لپ تاپی بخرید که مقاوم باشد. لپ تاپ های دی جی زندگی سختی دارند. ممکن است ضربه بخورند، چیزی روی آنها بریزد، گرم شوند یا در باشگاه های سرد و مرطوب و در صندوق عقب ماشین قرار بگیرند. و واقعا نیاز به ادامه کار دارند زیرا یک لپ تاپ از کار افتاده اصلا بدرد نمی خورد. بنابراین یک لپ تاپ محکم و خوش ساخت بسیار مهم است.

لپ تاپ مقاوم برای دی جی

لپ تاپی بخرید که صفحه ای بزرگ و واضح داشته باشد. بستگی به قدرت بینایی شما، خرید هر لپ تاپی کوچکتر از 13 اینچ یک اشتباه است. نرم افزار دی جی بسیار پیچیده است و سعی در متمرکز شدن بر آن در صفحه ای کوچک دشوار است. تنها اندازه صفحه را در نظر نگیرید بلکه وضوح را نیز مد نظر قرار دهید. اگر بینایی ضعیفی دارید، ممکن است یک صفحه بزرگ با وضوح کمتر برای شما مناسب تر از یک صفحه کوچک با وضوح بالا باشد. و روشنی صفحه را نیز در نظر بگیرید خصوصا اگر برنامه ای برای استفاده در طول روز از آن دارید چرا که در این شرایط آفتاب صفحه را تاریک کرده و استفاده از آن غیر عملی است.

لپ تاپ 17 اینچی برای دی جی

لپ تاپی بخرید که سوکت یو اس بی کافی داشته باشد. دی جی ها معمولا دائما نیازمند استفاده از یو اس بی در لپ تاپ خود هستند از جمله کنترل کننده دی جی، رابط صوتی، موبایل (برای شارژ در حال استفاده) یا درایو یو اس بی. برخی دی جی ها ممکن است نیازمند دو یا سه یو اس بی برای حفظ سرعت باشند. و هرگز نمی دانید که چقدر نیازهای شما تغییر می کند. دو سوکت یو اس بی حداقل نیاز است، سه ورودی بهتر است. می توانید رابط های یو اس بی را جداگانه بخیرید که تعداد سوکت بیشتری را برای استفاده فراهم می کنند اما بهترین کار خرید حداقل تعداد مورد نیاز است.

لپ تاپ با پورت USB مناسب برای دی جی

مطمئن شوید که فضای حافظه و هارد دیسک کافی دارید. و اگر می توانید به دنبال SSD باشید. حافظه نرم افزار دی جی شما را با سرعت و پردازش سریع تر و اجرای بهتر حمایت می کند. این نوع هارد درایوها، نه تنها هاردهای SSD ، بسیار سریع تر از هارد دیست درایوهای معمولی هستند و همچنین بدلیل نداشتن اجزا قابل جابجایی، بیشتر می توان به آنها اعتماد کرد که یکی از ویژگیهای مهم برای سیستم دی جی می باشد. اگر به دنبال عدد هستید، رم 8 گیگابایت و هارد دیسک 256 گیگابایت به عنوان حداقل می تواند شروع خوبی باشد؛ برخی دی جی های حرفه ای سیار، که نیاز به مجموعه موسیقی زیادی برای برآورده کردن انواع درخواست های شگفت انگیز دارند، هارد دیسک های بزرگتری نیز دارند.

هارد SSD برای لپتاپ دی جی

امیدوارم با این مقاله توانسته باشیم در خرید یک لپ تاپ مناسب برای کار دی جی کمک کرده باشم.

منبع: کتاب Rock The Dance floor نوشته PHIL MORSE

مک یا ویندوز؟ (Mac Or Windows)

1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
4 سال پیش

ممنون از توضیحات.عالی بود

Shortlink: