آیا نرم افزار TRAKTOR نسبت به نرم افزارهای SERATO و Rekordbox و VirtualDJ  بهتر است؟

برای اینکه بپردازیم به این معقوله بهتر است با اطمینان نگوییم کدام یک، تا هر یک از کاربران مختلف این نرم افزار ها را به چالش نکشیم اما سعی میکنیم در این مقاله بپردازیم به مقایسه کلی این چند نرم افزار با هم:
برای شروع از قسمت Library یا بانک موزیک و قسمت آرشیو این نرم افزارها باهم شروع میکنیم،که تمامی این نرم افزارها این قسمت را دارا میباشند که ما میتوانیم قسمت playlist را در سمت چپ بوجودآورده و از اطلاعاتی که در سمت راست آن راجب موزیک همانند Artist ،Title ،BPM ،Rate ،Key و … میباشد را استفاده کنیم که بسته به نوع نرم افزار محیط و فضای هریک از Library ها متفاوت است.

قسمت Effect  یا FX :
با اطمینان میتوان گفت Traktor از افکت های بیشتری نسبت به نرم افزارهای دیگر در حالت اولیه (بدون خرید پکیج افکت) برخوردار است.

Serato DJ

VirtualDJ

Rekordbox

Traktor

قسمت Sync یا Beatmatching:

تمامی نرم افزارها این قابلیت برخوردار هستن و شما میتوانید با استفاده ازین دکمه 2 موزیک با سرعت های مختلف را هم سرعت و Beatmatching کنید،اما نکته ی جالبی که در خصوص نرم افزار Traktor و Rekordbox وجود دارد که دیگر نرم افزارها ازین قابلیت مستثنی هستند قسمت Master و Sync هست.

Rekordbox

Traktor

بدین این صورت که هر Deck یا صفحه اگر اولین Deck ای باشد که Play شده باشد آن Deck به عنوان Master در نظر گرفته میشود و تمامی Deck های دیگر باید از آن در هنکام Sync شدن تبعیت کنند!این قابلیت این امکان را به کاربر میدهد  تا در هنگام استفاده از دکمه ی Sync دچار سردرگمی نشود.

قسمت Setting یا Preferences:

در قسمت تنظیمات نرم افزار که مختص خود میباشد نیز میتوان گفت نرم افزار TRAKTOR از تب ها و منوی تنظیمات بیشتری نسبت به نرم افزار های یاد شده را دارا میباشد تا کابر تسلط کامل تری برروی محیط نرم افزار خود داشته باشد.

Serato DJ

VirtualDJ

Rekordbox

Traktor

قسمت Remix Deck یا Sampler:

در قسمت Sampler در Pad Mode کنترلر های دی جی در نرم افزارهای VirtualDJ ،Serato DJ و Rekordbox ما 8 Pad را در نهایت 4 Pattern یا قسمت داریم،یعنی نهایت 32 PAD که میتوانیم در آنها از SAMPLE یا LOOP استفاده کنیم.

اما در نرم افزار TRAKTOR ما در هر Pattern 4تایی 16 PAD و در هر DECK یک REMIX DECK داریم،یعنی 64×4 لوپ یا سمپل!!!

لازم به ذکر است که توضیحات داده شده به صورت کلی میباشد و صحبت و بحث کردن راجب یکایک نرم افزارها و مقایسه آنها با یکدیگر بازه ای نامحدود که در این مجال نمیگنجد.
ودر آخر میرسیم به نظرسنجی سایت verus.com که راجب نرم افزارهای گفته شده انجام داده و 37 مقایسه که بین این نرم افزارها انجام شده:

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
4 سال پیش

ممنون دیجی ام دی عالیه

Area bixo
4 سال پیش

نرم افزار virtual DJ قابلیتهای بهتری دارد اگر میخواهید وارد تشریح جزئیات برتری نسبت به انواع نامبرده در بالا شوید ……

Shortlink: