همانطور که در مبحث دی جی کیست به مفهوم و کارایی دی جی به آن اشاره کردیم،در سراسر دنیا فستیوال ها و و مراسم هایی بوجود دارد از شخص دی جی برای میکس و ادغام کردن آهنگ هایی که خود بوجودآورنده آن است استفاده میشود، حال اگرمبحث Prodcer یا تولید کننده و مارکتینگ بازاروحواشی آن نظیر مافیای دنیای موزیک را کنار بگذاریم و نگاهی به یکی از دلایلی که حضور پرشور مردمی که به   این مراسم ها و فستیوال ها حضور پیدا میکند را مورد توجه قرار دهیم،آن در یک جمله خلاصه میشود:
لذت بردن از موزیک و میکس یا ادغام تمامی سمپل ها(کوچکترین واحد سازنده موزیک،یک آوا) و صداها به صورت کاملا زنده.
اما طبق هر صحبت دیگری که راجب ایران میشود من نیز مجبورم از عبارت متاسفانه در ابتدای صحبتم استفاده کنم!

متاسفانه در کشور ایران نه تنها مبحث دی جی و مسئولیت آن تماما مفهوم عبارت جهانی خود را از دست داده بلکه سبک های من در آوردی موزیک نیز جای ریشه و حقیقت اصلی آن سبک را گرفته،مانند تریبال یا ترایبال هاوس(Triball House)!!!
پیش از این راجب سبک تریبال هاوس در قسمت سبک شناسی صحبتی کردیم اما اگر بخواهیم یادآوری کوچکی از آن کرده باشیم به تلفیق موزیک سبک هاوس (House) با ساز های کوبه ای نظیر پرکاشن،تومبا،داربوکاو…..سرانجام میشد،نه ریتم 8&6 !!!
ریتمی که کاملا اساسا آن سبک 8&6 ایرانی است و جای مفهوم اصلی سبک خودرا گرفته است.

حال میرسیم به وظیفه کنونی متقابل دی جی نسبت به مردم و مردم نسبت به دی جی در ایران!

روانشناسی محیطی که دی جی نسبت به جو حاکم دارد و نسبت به آن موزیک بعدی را  با استفاده از سلیقه و تجربه خودانتخاب میکند جزو دانش اولیه اوست،اما در ایران نسبت به موزیک درخواستی و شخص درخواست کننده و درجه ی اهمیت آن شخص(صاحب مهمانی) انتخاب میشود!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.