مقدمه

همیشه قبل از انتخاب سخت افزار دی جی به اینکه از چه نرم افزاری می خواهید استفاده کنید فکر کنید. وقتی یک قطعه سخت افزار دی جی را خریداری می کنید همیشه نیاز به نرم افزاری هست که بتوان آن را راه اندازی کرد، پس معمولا لینک دانلودی هست که شما بروید و نرم افزارتان را دانلود کنید. و همچنین همیشه یک سری دستورالعمل هایی برای هر نرم افزاری وجود دارد که شما باید برای دستگاه خود فراهم کنید تا بتوانید ان را راه اندازی کنید ( مثل درایور ها که اغلب برای آنهایی که از ویندوز استفاده میکنند ضروری است).


اما با اینکه شما ممکن است در طول زندگی خود چندین بار لپ تاپ خود را عوض کنید اما احتمالا همان سیستم عامل ( مک یا ویندوز ) قبلی را انتخاب میکنید به جای اینکه بخواهید پیچیدگی های انتقال به دیگری را یاد بگیرید. انتخاب نرم افزار دی جی هم از این قاعده مستثنی نیست.


هنگامی که شما به تدریج از یک دی جی مبتدی که تازه سرگرمی خود را شروع کرده و از یک دی جی کنترلرساده استفاده می کند به یک دی جی که از دستگاه های حرفه ای استفاده می کند و در آن حرفه ای می شود ارتقاع پیدا میکنید برایتان خیلی بهتر خواهد بود که در تمام این مدت از یک برند نرم افزار استفاده کنید.
نه تنها باید خیلی از پیچیدگی های غیر ضروری را در تغییر این نرم افزار ها یاد بگیرید همچینین در نهایت به جایی میرسید که کارهای زیاد و ناخوشایندی روی موزیک خود در طول سالها انجام داده اید و خیلی سخت هم خواهد بود که آنها را با خودتان از یک الگو به الگوی دیگر جابجا کنید. به همین دلیل است که ابتدا در مورد نرم افزار مناسب و سپس در مورد سخت افزار صحبت میکنیم. اگر این تصمیم را زود و در ابتدا بگیرید پشیمان نخواهید شد.

اما چگونه انتخاب کنید؟

چگونه نرم افزار دی جی خود را انتخاب کنیم

به منظور تصمیم گیری بهتر در مورد اینکه کدام برنامه برای شما مناسب تر است. پیشنهاد میکنیم که حداقل دو مورد از روش های زیر را مد نظر قرار دهید.

از دوستان دی جی خود بپرسید که از کدام استفاده میکنند.

اگر کسی را میشناسید که دی جی میکند از کمک آنها استفاده کنید. آنها احتمالا خیلی بهتراز ما میدانند که در محیط شما کدام یک بیشتر استفاده میشود و احتمالا نرم افزار خود را به شما نشان خواهند داد و شما میتوانید از نزدیک احساسش کنید.

متوجه شوید که در منطقه شما دی جی ها از چه چیزی استفاده میکنند.

مخصوصا افرادی که فکر میکنند میخواهند در طول پروسه پیشرفتشان در دی جی وارد کار شوند. اگر زود تر وارد سالن شوید شاید بتوانید از دی جی ها سوال بپرسید یا به صفحه نمایشگرشان نگاهی بیاندازید یا حتی در شبکه های اجتماعی از آنها سوال بچرسید.

در وب سایت کمپانی ها چرخ بزنید.

خیلی از آنها به شما اجازه دانلود نسخه ازمایشی را می دهند تا آنها را حس کنید.و همچنین آنها دمو هایی از ویژگی ها و امکاناتشان را دارند وهمچنین مقالاتی که نشان می دهد که سخت افزارهای مختلف با نرم افزا آنها چگونه با هم کار می کنند وهمچنین محتواهایی دیگر که به شما کمک می کنند تا تصمیمتان را بگیرید.

در حالی که شما باید ابتدا به انتخاب نرم افزار دی جی خود فکر کنید اما برای نتیجه بهتر باید برای انتخاب هردو همزمان تصمیم بگیرید. پس وقتی که کارهای لیست بالا را انجام دادید و به برنامه هایی که دوست دارید یا دوست ندارید حسی پیدا کردید فصل بعدی DJ Gear را مطالعه کنید تا مقدار بیشتری در مورد برنامه اطلاعات کسب کنید  و با استفاده از آن دانش، نگاهی به لیست نرم افزار ها و سخت افزارهایتان که بررسی کردید و توجهتان را جلب کرده  بیاندازید و ببینید آیا سیستم مشخصی هست که توجهتان را جلب میکند و ان را انتخاب کنید.

صحبتی در مورد نرم افزارهای دی جی ‘cut-down’ (تقلیل یافته یا خلاصه شده)

Serato DJ Intro
Serato DJ Intro

غالبا همراه با نرم افزار های دی جی  ورژن هایی از برنامه های توضیح داده شده دربالا را میبینید که با لیبل هایی همچون ‘Intro’, ‘Home’, ‘lite’, ‘limited edition’, یا ‘le’ مشخص شده اند. تمام اینها یک معنی را می دهند این نمونه ای که می خواهید بگیرید نسخه اصلی نیست و در واقع برنامه کامل نیست.

متوجه خواهید شد که این نسخه از نرم افزار های cut-downیا تقلیل یافته به شما اجازه رکورد کردن از دستگاه دی جی را نمی دهد یا با دستگاه های دیگر کارنمیکند  یا تعدادی از امکانات ویژه آن غیرفعال است. نمیشود گفت شما با این ورژن ها کاری را از از پیش نمیبرید  اما زمانی به این نتیجه خواهید رسید که بایدهزینه به روز رسانی آن به ورژن اصلی را بپردازید.

پس زمانی که لپتاپ خود را داشتید و تصمیم گرفتید که چه نرم افزاری استفاده کنید قدم بعدی این است که چه سخت افزار دی جی را انتخاب کنید که در قسمت بعدی آن را بررسی خواهیم کرد.

منبع: کتاب Rock The Dance floor نوشته PHIL MORSE

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shortlink: