( Serato DJ, Traktor Pro, Virtual DJ and Rekordbox DJ ) عنوان های نرم افزار های اصلی دی جی هستند.  
این برنامه ها اشتراکات زیادی با هم دارند اما همچنین تفاوت هایی هم دارند که بعضی از آنها اساسی است. چیزهایی که در اشتراک دارند عبارتند از Deckهای مجازی ( برای پخش کردن موزیک در آن) میکسر مجازی ( Mixer – برای ترکیب کردن موزیک ها) و یکپارچگی و هماهنگی با دستگاه دی جی.
حال نگاهی به تفاوت هایشان بیاندازیم.

Traktor pro (ترکتور)

Traktor pro (ترکتور)
Traktor pro (ترکتور)

این نرم افزار ساخته شرکت Native Instruments می باشد که همچنین دستگاه های دی جی را هم می سازد و به خوبی در هردو زمینه ی نرم افزار موزیک و سخت افزار در بازار شناخته شده است. که ان را به یک رقیب قدرتمند تبدیل کرده است. اگر تا به حال موزیک الکترونیک تولید کرده اید یا قصد تولید آن را دارید در این برنامه ویژگی های خوشایند و کاملی برای تولید کننده خواهید یافت. این برنامه به شدت بر اساس موسیقی های الکترونیکی طراحی شده است پس اگر می خواهید سلکشن های گسترده تری از موزیک را در دستگاه دی جی خود استفاده کنید بهترین انتخابتان نیست.

Serato DJ (سراتو دی جی)

Serato DJ (سراتو دی جی)
Serato DJ (سراتو دی جی)

در حالی که شرکت Native Instruments که نرم افزار Traktor را میسازد سخت افزار هم تولید میکند اما Serato اینگونه نیست.در عوض این شرکت به شدت نرم افزار هایش را با طیف گسترده ای از سخت افزار های تحت لیسانس شرکت های ثالث هماهنگ میکند. Serato DJ یک برنامه کامل و با ثبات است و با تمام فرمت های موسیقی کار میکند هرچند این برنامه همیشه مورد علاقه دی جی های اسکرچ بوده است. Serato DJ انتخاب مناسبی است اگر میخواهید از موزیک ویدیو یا ویژگی های بصری در اجرای خود استفاده کنید بطوریکه قابلیت دریافت ورودی ویدیو را هم دارا است که میتوان از داخل نرم افزارخریداری شود.

Visual DJ (ویژوال دی جی)

Visual DJ (ویژوال دی جی)
Visual DJ (ویژوال دی جی)

مورد علاقه دی جی های سیار به دلیل تطبیق پذیری بالا ( تقریبا با هر سخت افزاری کار میکند چه رسمی چه غیر رسمی ) Virtual DJ به اندازه Serato معروف نیست اما به همان اندازه امکانات را در اختیارتان قرار می دهد که شامل ویدیو هم میشود اما این بار این امکان بصورت درون برنامه ای است. این برنامه مدت زیادی وجود داشته است و طرفداران زیادی را هم برای خودش پیدا کرده اما با این حال (شاید غیر منصفانه) هیچ وقت احترام به اندازه رقبایش را کسب نکرده است. شاید به دلیل نام آن ( Virtual مجازی ) که به اشتباه برداشت می شود که به گونه ای با دی جی “واقعی” تفاوت داشته باشد.

Rekordbox DJ (رکورد باکس)

Rekordbox DJ (رکورد باکس)

محصولی است از Pioneer DJ، یکی از بزرگترین نام ها در دستگاه های دی جی و نامی که شما احتمالا در تمام سالن های دی جی در سراسر دنیا خواهید دید. خیلی جدید تر از برنامه های فوق است. در واقع هزینه ای که بابت Rekordbox DJ می شود برای بدست اوردن ( رایگان ) برنامه Rekordbox است. رکورد باکس توسط دی جی ها استفاده میشود تا قادر باشند موزیک خود را اماده کنند و آن را به USB انتقال بدهند و با استفاده از یک دستگاه پایونیر سازگار و حرفه ای و بدون استفاده از لپ تاپ آن را پخش کنند. Rekordbox DJ برنامه Rekordbox را گسترش می دهد تا برنامه به عنوان یک برنامه کاملا تکامل یافته و مستقل بتواند به مانند سه برنامه قبلی برای دی جی کردن با لپ تاپ قابل استفاده باشد. همچنین این برنامه به مانند سه مورد قبلی قابلیت پخش ویدیو را دارا است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shortlink: